Dö, biljävel.

Ni vet en sån där fet, äckligt surrande fluga som har hittat in i sovrummet okristligt tidigt en sommarmorgon?
Den surrar och kryper på dig, helt orädd, och hur du än viftar så ger den sig inte.
Inte förrän du mister din plats i himlen genom tidernas längsta och fulaste ramsa och går upp för att ta död på otyget, då är den puts väck.

Vår bil är värre än den flugan.
Jag hatar den, jag skulle skratta rått om den råkade rulla ut för ett stup och brinna upp.

Statusuppdateringar de senaste månaderna:

November: Nytt batteri och nåt jävla elfel: dyrt.

December: Besiktning, resulterade i ny fjäder och lite annat småkrafs: SVINdyrt.

Januari: Samma symtom som i November.
Hade beställt tid för felsökning i torsdags men då startade inte ens fanskapet.

Jag har nu laddat batteriet, bilen startar men låter och en drake och ryker värre en ett polskt kolkraftverk.

Den här notan behöver inte bli så saftig för att vi ska komma upp i reparationer för en högre summa än bilens totala värde.

Yey. Jag som bekymrade mig så för var jag skulle göra av alla pengar som vi får över varje månad.






Tyck nåt!
Postat av: Heffler

Fy tusan för onödiga utgifter. Teknik i allmänhet, och bilar i synnerhet ska ju bara fungera.



Kanske bud på att leja någon som "snor" den. :P Eller tvångsköpa Trisslotter för alla pengar som inte går till bilreparationer eller räkost.

2011-01-31 @ 21:29:44
URL: http://heffler.se
Postat av: Fia

Jag önskar att någon ville sno satyget. Problemet är att den är inte bara värdelös, den är för ful för att bli stulen också.

2011-02-01 @ 21:29:08
URL: http://menvetdu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0