Tidigt och tidigt

Jag vaknade upp i morse i tron om att jag hade fått sovmorgon ända till klockan nio.
Kände mig oerhört pigg och utvilad i förhållande till vardagsmorgnarna då klockan ringer vid okristliga 4:30.

Efter en stunds räknande vid frukosten insåg jag dock att jag måste ha kollat fel på klockan, jag hade klivit upp vid åtta.
Är det så noga egentligen? En timme hit eller dit spelar väl ingen roll. Det var fortfarande en fet sovmorgon.

Jag hade en smått skruvad dröm inatt, som gick ut på att jag insåg att jag hade räknat fel på min ålder.
Jag skulle inte alls fylla 29, utan insåg plötsligt att jag hade räknat fel och kom fram till att jag var 31.
Självklart blev jag helt bedrövad över att ha blivit snuvad på min egen 30årsfest.
Det var just detta som drömmen kretsade kring:
Hur surt det var att jag helt hade sumpat chansen att ha en 30årsfest.
Att jag hade råkat räkna fel på min egen ålder var bara en parentes.
Som sagt, smått skruvad.

Och exakt just nu i skrivande stund (jag menar alltså nu) (nu) ser jag sambandet i ovanstående två händelser.







Tyck nåt!
Postat av: frikadellen

Se det som en varning och missa inte att arrangera en galet skojjig 30årsfest när det är dags!

2011-04-10 @ 11:45:40
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: frikadellen

Men Fiaaaaa... Nu börjar jag snart skicka ledsna meddelanden och frågar hur det går med uppdateringen... :(

2011-04-20 @ 17:04:54
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Heffler

Drömmar kan vara knasiga. Och se för guds skull till att inte missa din egen 30-årsdag. 31-årsdagen är iofs bra den med, då kan man liksom säga att man är "30+", vilket ger lite mer pondus. ;)

2011-04-30 @ 13:23:05
URL: http://heffler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0