Jaktsäsongen inledd?

Jag har börjat min nya tjänst denna veckan, vilket innebär att jag jobbar 100% igen och dessutom förmiddagsskift några veckor framåt. Vilket i sin tur innebär att jag kliver upp och yrar iväg till jobbet vid femsnåret på morgnarna.
Samtidigt har Danne börjat jobba igen denna vecka, och gör så även denna kväll.

Allvaret har alltså börjat. Ungar som ska hämtas på dagis, middag som ska presteras medan två trötta barn hålls i någorlunda bruksskick och mackor som ska bres till kommande arbetsdag.
Rätt skönt, kan jag tycka, att vardagen kommer igång.

Sen har vi ju det där med att hålla dem i hyfsat skick. De kräver ett bad då och då, ongarna.
Vad jag inte riktigt hade räknat med i vardagsbestyren var dock att jaga bajskorvar i badkaret?
Not what I signed up for.






Tyck nåt!
Postat av: thidan

Jag trivs skitbra! Jag har praktik än så länge, har haft sen november förra året. Men får fast anställning på heltid i juni!

2011-04-06 @ 20:51:08
URL: http://thidan.blogg.se/
Postat av: frikadellen

Åh vad spännande! Jag vill ju veta vad det är för ny tjänst du har! Jag vill vara på det klara hur mina aktier förvaltas ;)

2011-04-06 @ 22:13:51
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: thidan

Jovars jovars, det är fett att inte slita på nån gammal restaurang eller nåt norskt lager. Utan får göra nåt kul!

Men grattis till din tjänst! Produktionsledare! Jag är inte helt på det klara med vad en sån gör, men allt med ledare är ju bra. Hurra förr oss!

2011-04-06 @ 23:13:24
URL: http://thidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0