Tiden? Vad hände med tiden?


Snart har ett år gått sen det här hände.

Det innebär att det är färdiglatat. No more lyxigt hemmafruliv. Upp och hoppa. Slut på sötebrödsdagarna.
Ni fattar, eller hur?

På måndag är det jag som börjar jobba igen, och Danne som får rodda hemmafrulivet.

Så hur känns det då?

Det är lite svårt att svara på faktiskt.

Å ena sidan...

...så går jag tillbaka till en ny tjänst, en helt ny inriktning som jag aldrig har varit i närheten av innan. Det känns förbannat skitkul och jättespännande. Jag taggar.
...så tycker jag ju att det är otroligt roligt att jobba. Dessutom har jag en massa spännande framför mig, bortsett från ovanstående.

Å andra sidan...

...Så är det här tydligen, om man får tro Danne, vårt sista barn. Det innebär att jag från och med nu ska jobba oavbrutet i närmare 40 år till. Inget mera hemmamamma.
Det är just den lilla detaljen som får mig att vilja duscha kallt i fosterställning.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0