Bye bye TVkväll.


-Älskling, kan vi inte ta en helkväll i TVsoffan idag? Maratonkolla på alla Idolavsnitt vi har missat och kanske hyra en film? Sa jag till Danne igår.

Så här blev vår TVkväll:

17:30 Fredagsmiddagen är framdukad, familjen sätter sig vid bordet.

17:31 Melvin har ätit färdigt och går omkring runt bordet med händerna för ögonen och leker att han är blind.

17:32 Emmy kollar hur många kantareller hon kan pilla ner samtidigt mellan stortån och andratån.

17:33 Mamman och pappan slänger snabbt i sig det som är kvar på tallriken för att kunna sätta på Bolibompa. IKväll måste bli en tidig kväll för barnen om föräldrarna ska få till nån tvkväll.

17:34 -HEEEJ!! HÄR ÄR JAG!! Melvins kompis, granntjejen, dundrar in genom dörren och TJOFF så är Melvin ute och leker. Kvar sitter två förvirrade föräldrar och undrar vad som hände.

17:35 Bord dukas av, disk diskas, blöjor byts.

18:30 Läggdags för Emmy.

18:40 Ringer (ja, jag vet, LAT!) till grannen och ber honom skicka hem Melvin. 

18:42 Fixar Popcorn och sätter på barnprogram. Idag är det snabb-fredagsmys.

19:00 Läggdags för Melvin, vår TVkväll närmar sig med stormsteg. Danne får ligga i soffan medan jag nattar Melvin.

19:01 Melvin sätter på sin stereo. Danne får natta om klarvaken bebis medan jag nattar Melvin.

19:10 Byter barn. Danne får kolla på TV en halvtimme medan jag nattar om fortfarande JÄTTEPIGGA Emmy.

19:40 Ger upp nattandet och intalar mig själv att hon nog kan somna på egen hand. Går ut och sätter mig i soffan. Äntligen tvkväll!

19:42 Jag får kolla på tv en stund medan Danne försöker natta om världens otröttaste bebis.

20:20 BÅDA BARNEN SOVER! Idol here we come!

20:22 PANG!! Hejdå TV-kvällen. Hej hej åska.






Tyck nåt!
Postat av: Frikadellen

Men ååååh...



All heder till maratonmiddagen på fem minuter! Heja småbarnsföräldrar!

2010-09-26 @ 15:25:59
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0