I chock.

Vi är inte direkt bortskämda med sovmorgnar i den här familjen.
Igår var det pokerkväll, vilket innebär god mat, alkoholhaltiga drycker och ganska sen kväll.

Vi beredde oss därför på en trött dag idag, då ungarna brukar vakna vid sex halvsjutiden.

Men vad händer? Jo, en febrig Emmy vaknar vid kvart i nio, och strax efter kommer Melvin ner.
(Vår nya tradition är att ägna helgerna åt att pyssla om sjuka barn.) 

Resultat: Rätt pigga föräldrar, men allra mest: Förvirrade föräldrar. Allting känns upp och ner och ingen vet nånting.

Vad är klockan? Vad är det för dag? Är det morgon eller kväll? Kommer äggen från korna och mjölken från grisen eller var det tvärtom? Hur många minuter går det på ett kilo?

Nu ska jag ägna resten av den här underbart lata dagen åt att fila på en omvärldsanalys och fundera över livets mirakel.

Nä. Det ska jag ju såklart inte. Jag ska förmodligen fortsätta lata mig.

Men innan jag gör det ska jag presentera en av mina nya favoritbloggar.
Först ut blir.. tatatatatatatata..... (Ja eller hur fan stavar man en trumvirvel då)

Thidan!

Thidan är en väldigt skön tjej som skriver lättsamt och roligt om ingenting särskilt med en rejäl glimt i ögat.
Att läsa hennes blogg är som att småprata en stund med en nära vän. Okomplicerat och underhållande.
Och helt beroendeframkallande.

Idag äter hon en banan.








Tyck nåt!
Postat av: thidan

Ååååh vad glad jag blev när jag läste! TACK! Verkligen. Jag var sämst i världen på att växla på körlektionen idag, så var lite deppig, men nu är jag glad igen. Och nu ska jag göra omelett! Ja vad kul! Jippi!

2010-10-12 @ 12:04:03
URL: http://thidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0