Fem fyra saker du inte(?) visste om Fia.

Bristen på fantasi tvingar mig att publicera en klassiker.
Här kommer mina fem hetaste (hahahahaha. nej. Självklart inte.) hemlisar:

-Jag lider av panisk toalettfobi. Då snackar vi om trasiga toaletter. Blir helt paralyserad.

-När jag var liten kallades jag för Neger-Kokos av mina bröder. Detta för att jag en gång när vi skulle baka kokosbollar/negerbollar ställde frågan "Ska vi inte ha sånt där neger på dem också?"

JA! Jag vet att det heter chokladbollar och numera använder jag naturligtvis inte benämningen negerbollar, men på den tiden hette det så. Sorry alla mörkhyade, jag har absolut inga problem med olikheter, men den här storyn förlorar liksom sin poäng om jag inte använder ordet negerboll, eller hur?

-
Ovanstående bröder är egentligen bara en bror. Den andre är min kusin, fast vi växte upp tillsammans och träffades varje dag under barndomen, vilket gör att vi idag har en väldigt tajt syskonrelation. Samme kille är även en av våra bästa vänner, samt granne till oss idag. Den riktiga brorsan träffar jag alldeles för sällan, eftersom han bor på fel sida Atlanten, vilket är hemskt jobbigt emellanåt. Ja för att jag saknar honom såklart.

-Jag är helt sjukt disträ. Så disträ att jag ofta har hemskt stora problem att komma ihåg vem som heter vad i min familj, och säger "Nej, Melvin!" när jag egentligen ska säga åt hunden.
En gång ställde jag fram hundens matskål, vände mig till Emmy och sa "Sitt!".
En annan gång tog jag på Melvin min dunväst, den räckte honom till anklarna, men det som fick mig att inse mitt misstag var när jag försökte kränga på mig själv hans dunväst i storlek 92. Detta vara alltså långt innan han var kapabel att protestera mot mina flummigheter.

-Jag har en gång ringt på en helt okänd dörr och frågat om jag fick sova på soffan. Detta efter att ha misslyckats med att lifta hem. Det gick jättebra och jag fick frukost dagen efter.
Det är nog den allra mest korkade hemlisen jag har. Jag vill poängtera att det är SKITDUMT att sova på okända folks soffor och det är lika SKITDUMT att lifta.
"Åk med tåget istället om du ska nånstans, eller stanna hemma, ungjävel!" hade jag sagt till mig själv idag om jag hade kunnat prata med den 10 år yngre varianten av mig.







Tyck nåt!
Postat av: frikadellen

hahahaha!

2010-10-06 @ 21:37:01
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0