Bortlängtan.


Just nu drömmer vi om en weekend, mannen och jag.

Klickar runt och pluttar i alternativ för att hitta den perfekta storstadsweekenden.
Pluttar extra noga i att vi ska ha noll barn med oss.

Och noll hundar. Fast det finns inte ens någonstans där man ska plutta i hur många hundar man tänker ta med sig. Det tycker jag är en fet miss. Jag tycker det skulle kännas bättre om jag fick tala om att vi inte tänker ta med oss någon.
Hund alltså.

Och nu ska jag erkänna en sak.
Resan får kosta max noll komma noll kronor inklusive skatter och avgifter för att passa vår budget.

Jag gör sådär ibland. Klickar runt och låtsas att jag har råd och tänker köpa en resa till Barcelona och sticka på fredag utan barn och hundar. Det är mitt sätt att överleva föräldraledighetsbudgeten.

Jag orkar inte om jag inte får tänka "Nästa månad KANSKE vi har råd."
Och guess what? Ibland blir vi sådär oansvariga och tar oss råd.
Det löser sig alltid i slutändan ändå på nåt märkligt vis.

Nästa månad kanske?





Tyck nåt!
Postat av: Frikadellen

Åh omd et inte är några gala extravaganser ni tar er till ska ni nog kunna lyckas ta er råd...

2010-10-11 @ 19:56:42
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0