Heta listan

Mest eftertraktat just nu:

1. Dagis. Snälla, entertain him, jag orkar inte mer.
2. Vardag. Kommer det fler konstiga meningslösa helger nu, eller är vi klara och kan gå vidare med det riktiga livet? Jo, jag syftar på 13dagshelgen. Vad är den till för? Var det nån helig gubbe som gjorde nåt bra då, eller har vi bara hittat ett svepskäl för att få in lite extra ledighet? Varför inte elvadagshelgen? Måste nog googla lite här. Irriterande är det i alla fall när man tror att allt har börjat rulla igen, och så ska det plötsligt komma röda dagar mitt i alltihopa. Det stör mitt ordningssinne.
3. Plastgran. Nästa år blir det definitivt inte nåt pulsande och letande, följt av sågande och släpande, följt av barrande och svärande. Enough is enough.
4. En slant i bössan kanske? Räkningen från pann-pelletsfixarkillen damp ner i brevlådan nu, på nästan 7000 pix, och det passar ju utmärkt såhär på årets fattigaste månad. Särskilt eftersom det är i stort sett hela min månadsinkomst nuförtiden, och den redan är åtgjord på resten av alla räkningar som också passade på att komma samma månad. Och särskilt eftersom det han har gjort hittills inte har hjälpt ett jävla skit. Gud så motiverande. Veckans  månadens  årets matsedel: Makaroner och falukorv.
5. Ett nytt värmesystem också kanske?






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0