Är mätt nu. Det räcker. Ta bort snön.

Det här börjar bli löjligt. Daniel, som har jobbat i natt, fick i morse skotta fram ytterdörren. Jag vet att jag kommer gnälla om att det är för varmt i sommar, att det blåser och regnar i höst, eller att jag blir blöt om fötterna om snön försvinner nu. Men alltså. Det här är rätt patetiskt. Kan det finnas nåt som är lagom nån gång i det här jävla landet lagom??? Kan vi få lagom kallt och lagom mycket snö, som inte har liksom koncentrerat sig framför vår ytterdörr och bakom vår carport? Det är skithärligt med mycket snö. Men måste det även vara 15 minusgrader och blåsa? Har just varit ute och pulsat en timme, och känner mig färdig med vintern nu. Har lust att parkera mig i soffan och dra ner rullgardinerna, och stanna här tills det är vår. Nån kanske är hygglig och ringer mig när tussilagorna börjar poppa upp i dikeskanten och vårsolen värmer såpass att man kan ta av sig tröjan på promenaden? , mina vänner, kan jag tänka mig att kliva utanför huset igen.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0