Back on track!

Okej, så här ligger det till:
Jag har nu varit ledig i en dryg vecka. De första dagarna hetsade jag omkring och letade klappar, granar och annat som hör julen till, precis som alla andra.
Sen kom julen. Och den blev precis sådär perfekt som jular ska vara, och som jular alltid tenderar att bli.
Jag brukar ha svårt att tro det dagarna innan, men julen överraskar mig alltid med att vara underbar.
Massor av mat, nära och kära runt omkring och glada spralliga barn.

Den här ledigheten har varit helt outstanding. Vi har, som vanligt i julhelgen, varit hemifrån från julaftons förmiddag till dagen efter annandagen, vilket har tvingat mig att bara slappa. Exakt vad jag behövde.
Jag har till och med fått till en shoppingrunda helt alldeles jätteensam. (Klar överdrift. Det var sjukt mycket folk överallt, men inte som jag behövde vara trevlig mot eller ens prata med.)

Och idag, som avslutning på ledigheten: Hemma. Jag tvättar med våran muppiga tvättmaskin som inte pumpar ut vattnet själv, och därför kräver en del manuellt arbete varje halvtimme.
Jag vädrar kläder eftersom pannan hade stannat när vi kom hem igår kväll, och därför sköt när vi skulle starta upp den igen (= jävligt kallt och alla kläder i intilliggande tvättstuga samt klädkammare (=exakt alla kläder i vuxen storlek) sotiga).
Jag har till och med rensat ur skoskåpet i hallen. Där fann jag bland mycket annat:

-Mina bröllopsskor.

-En jälva massa reflexer.

-Melvins  bröllopsskor. (här behöver jag nog edgea lite med att det är 2,5 år sedan vi gifte oss. Barnfötter växer rätt snabbt. För övrigt bodde vi inte ens här då. Men jag tänker inte ifrågasätta varför de ligger i skoskåpet i hallen.)

-En golfsko i dammodell. Det är åtminstonde 2 år sedan jag spelade golf senast.

-En väska innehållandes en brandvarnare, en jobbtröja, och en hyllbelysning.

-En blå foppatoffel föreställande en bil.

-Ett par flip-flop.

-Två cykellås.

-Två par pumps som aldrig har använts eftersom de är sjukt obekväma.

-Daniels bebisskor

Efter rensningen innehåller skoskåpet nu enbart skor som passar någon familjemedlem i detta nu, samt är lämpliga att bäras i minusgrader.
Och två cykellås.
Och en väska innehållandes en brandvarnare, en jobbtröja och en hyllbelysning.  
Resten av skorna förpassades till två tvättkorgar i tvättstugan i väntan på att jag ska komma på vart jag ska göra av dem, samt hitta bortkomna makar. Det får finnas gränser för vad som ska presteras på en enda dag.

Och nu kommer själva slutklämmen:
Trots en del meck med allt möjligt sedan vi kom hem igårkväll, så var det ändå helt underbart att komma hem. Det känns inte ens jobbigt att blev lite att stå i. Shit vad utvilad jag måste vara.



Maxat skoskåp, som inte längre är riktigt lika överfullt.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0