Spiders vilja är min lag.

Okej, jag erkänner. Varje gång någon har en ball lär-känna-mig-lista på sin blogg blir jag en gnutta avundsjuk och en smula bitter för att jag själv aldrig får tummen ur och skriva nån rolig sådan.
Dessutom försöker man såklart att inte va nån härmapa, och tänker att man kanske kan skriva en om ett tag.
Och glömmer sedan bort det tills det dyker upp en ny, rolig lista på nån annan blogg. And so on.

Men tack vare bästa Spiderchick, som direkt uppmanade mig (ja, mest mig tror jag bestämt men en del andra också kanske) i slutet på sin lista att koppa den, kommer den här och nu: (Tack Spider!)

Namn: Fia Carina Gunilla INTE BRITTA Strid.

Beroende av: Snus och kärlek.


Vad tror folk om dig?
Att jag är högfärdig eftersom jag inte alltid hejar. I själva verket är jag ansiktsblind, och skulle inte känna igen min egen mamma om jag inte träffade henne på två veckor.


Stämmer det?
Högfärdig? No way. Dryg kanske, men mest mot de som har rätt humor att uppskatta det.

Vad får du oftast komplimanger för?
Nu för tiden för att jag har "blivit så smal igen så snabbt efter Emmy". Ungefär som "Guuud vad snygg hon är. För sin ålder alltså." Fast hey! Missförstå inte. Jag uppskattar det!

Hur imponerar man på dig? Man är rolig. Det räcker oftast.


Vem ringde du senast?
Min vän Ullis för att boka en kantarelldejt. Utan arga tjurar. (Glöm inte det Ullis!)


Antal timmar sömn inatt:
4+3, med några avbrott däremellan.


Sov du ensam: 
De första 4, ja. De sista 3 bredvid helikopter-Melvin med Emmy hoppandes i sin säng bredvid.


Brukar du komma i tid:
Ja, om jag ska iväg ensam. Av nån anledning är jag och Danne väldans osynkade och lyckas tyvärr rätt ofta fördröja varandra, för att sedan mumla otrevligheter mot varandra på vägen för att vi är sena.


Vad tycker du om fötter:
De funkar bäst i par. 


Hade du en bra kväll igår:
Fantastisk! Firade ju tvåårig bröllopsdag, åt krabba och kollade på Fångarna på fortet. Svårslaget.

Favoritdryck på morgonen: Först vatten. Sen Kaffe.

Sysslar du med någon idrott: Eh. NEJ.

Är du nöjd med ditt liv: Mycket! Så nöjd att jag ibland funderar på om det finns en hake. Eventuellt kanske jag kommer få betala för det här i ett annat liv? Eller har man inte Karma på kredit, kanske? Vet inte riktigt hur det där funkar.

Vad är det värsta du vet? 
Folk som tar sig själva på alltför stort allvar. Getingar. Och krig är ju också rätt otrevligt förstås. Jag skulle vilja sammanfatta det hela med att jag är emot otrevligheter.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har många fina vänner och några stycken som ger mig äkta vänskap, och det är jag väldigt lycklig att ha!


En speciell dag du minns:
Vårt bröllop (shit vad hon tjatar om bröllop?!) var en så sinnessjukt rolig dag.


 Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen, då vill jag vara själv en stund. Sen går det över innan jag hinner ringa nån.


 Vill du gifta dig: Done.


 Är du musikalisk? Oh ja! Jag hör alltid när folk inte kan hålla tonen. Hehe.


Vad dricker du helst när du är törstig:
Kolsyrat vatten. Eller rumsvarm mjölk.


 Biter du på naglarna: Nej, men jag får panik och ståpäls när folk gör det. Tål inte ljudet.


 Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, har haft en del depressioner, och då har det nog hänt att jag har grinat en del, även om inga känslor alls har varit vanligare i de perioderna. Nu mår jag dock finemang!


Vad är det finaste du fått? 
Mina barn såklart.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Kissa på en massa träd. Och ha sex, för att få veta hur det känns för en kille. Bäst vore om det var snö också, så jag kunde få testa skriva mitt namn i snön med kiss.

 






Tyck nåt!
Postat av: spiderchick

haha kul :)

2010-08-24 @ 22:30:09
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0