Ullared, I miss you!

Har insett att den årliga Ullaredsresan är rejält inställd tack vare bebisleverans. För att dämpa min sorg och åtminstonde få en liten aptitretare zappade jag över på femman och dokun "Ullared" igår kväll. Mina franska nerver! Anna Ankas shoppingbeteende framstod som sunt i jämförelse med somliga Ullaredshamstrar, och jag fick väl även lite perspektiv på min egen spara-logik när detkom mer till lågprishandel. Jag ska villigt erkänna att jag finns där vid fryspåsarna för 6:95. Att jag passar på. Och att jag sen står där, utanför kassorna och ser ut som en guldfisk som kippar efter luft (nä, de gör väl egentligen inte det va? Kippar efter luft alltså, för de har ju gälar?!)och undrar hur kvittot kunde bli så långt och plånboken så lätt.
Men hur det än är med det, så är det en så skööön tillfredsställelse att få frossa i billiga skålar och barnkläder. Att fynda. Me like!
Det enda jag ångrar bittert varje gång är just fryspåsarna. Och maskindiskmedlet. Och schampot. Och så vidare, ni fattar vart jag vill komma. En massa nödvändigheter som inte alls är nödvändigt att köpa just i Ullared egentligen och som fyller kundvagnen istället för att ge plats åt mina julgrejer/skålar/fodrade små regnbrallor i glada färger. De har fryspåsar på ÖB också, om man nu inte vill köpa dyra deluxpåsar på IcaMaxi.   
Så min plan B för att lindra min Ullaredslängtan är helt sonika en tripp till ÖB. Snarast.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0