Extreme home make over. Minus extreme.

Håll i hatten gott folk, här kommer bildbevisen. På det som blev för typ 3 månader sen, jag vet, men för att va mig är det fan rätt snabbt jobbat att få ut bilderna nu.



Trappan är numera vit och fin. Den lilla väggsnutten som ni ser mellan trappan och vardagsrummet är allt som finns kvar, här var det alltså tidigare en hel vägg med dörr in till det sovrum som numera är husets vardagsrum. Ja, ni fattar säkert.



Vardagsrummet. Här har vi alltså dragit ner en vägg och gjort ett stort rum av det som tidigare var en korridor och ett sovrum, målat taket, bytt golv och tapetserat. Som ni ser är vi i akut behov av ett nytt soffbord, en ny tv-bänk och en väggupphängning till tvn. Nä, okej, det sistanämnda kanske ni inte ser, men det är vi i alla fall.
Synd bara att vi istället har påbörjat köksprojektet, och att vartenda öre av vår feta föräldrapenning/personlig assistent-inkomst kommer att läggas på köksluckor och blandare istället för nya möbler.




Sovrummet. Eller en vägg av sovrummet i alla fall, men visst är den snygg? Satan vilken foglossning jag hade efter att envist ha tapetserat sovrummet på egen hand medan Danne jobbade och Melvin sov. Men det blev i alla fall klart i tid. Sovrummet var tidigare två små rum, så här har vi rivit en vägg, satt igen en dörr, tapetserat, målat taken och bytt golv.

Garderobsdörrarna i sovrummet har fått samma tapet som fondväggen fast inverterade färger.

Och det var nog allt jag tänkte dela med mig av tills vidare mina vänner. Kolla noga, man vet aldrig när jag tänker få infallet att ladda upp bilder igen.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0