Dagens diskussion...

... har pågått mer eller mindre hela dagen och har handlat om huruvida man kan bada i kallvatten eller inte. När man är fyra år är det heeelt onödigt att ha varmt vatten i badkaret. Dessutom kan du ju laga varmvattnet, mamma.

Själv har man lekt rörmokare mer eller mindre hela dagen, och jag kan meddela att det underlättar inte att pannrummet finns i källaren på ett gårdshus, och att man är ensam hemma med en fyraåring och en treveckors bebís, samt att man vet att man eventuellt fuckade upp allt ännu mer sist man lyckades smita ner till pannrummet, eftersom överhettningsskyddet gick igång då och att man därför inte vet om pannan fortfarande brinner eller om det inom någon timme även kommer att saknas värme i huset, som om inte varmvattenbristen var illa nog.

Lägg till en ständigt pågående diskussion med fyraåringen om att han vill bada, det minskar inte direkt ångesten över att jag inte fattar vad som är fel med varmvattenberedaren och att jag måste hitta på nåt sätt att komma ner till pannan igen för att försöka fixa det.

HUR FAN BLEV DET SÅ HÄR?? VARFÖR ÄR JAG PLÖTSLIGT RÖRMOKARE NU OCKSÅ???

Just det. För att jag bor i ett handikappat hus ja. Regel nummer ett på Munkvägen: ingenting fungerar av sig självt. Och skulle det någon gång fungera, så är det förmodligen för att det finns ett större, dolt, bakomliggande fel som snart kommer att uppenbara sig.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0