Agenter

Jag lever ihop med två agenter, och de jobbar i skift. Deras främsta uppdrag är att hålla sin mamma vaken, helst dygnet runt. Den lilla agenten, vi kan kalla henna agent 1, har kvällsskiftet fram till midnatt ungefär. Den stora agenten, agent 2, har morgonskiftet, och brukar vanligtvis gå på runt 5 tiden. I natt jobbade dock båda agenterna övertid. Agent 1 deklarerade högljutt att hon skulle ha mat klockan 03:40. Klockan 04:05, när agent 1 hade somnat om igen, hörs bank bank, tripp tripp tripp från övervåningen. Jag går upp för att fösa agent 2 i säng igen. Han tänker INTE somna om. Lyssnar på skivor och kliar rygg i nån halvtimme, går ner igen och ligger och lyssnar på vridningar och vändningar i sängen. Han har inte somnat än. Väntar på att han ska komma ner. Bank bank. tripp tripp tripp. Dunk dunk dunk dunk dunk. "Följ med mig och kissa." Suck. Tillbaka från toan kryper vi ner i sängen igen. Kollar på klockan. Fem. Vrid och vänd, vrid och vänd.... Och så till slut: Snark. Äntligen!!
Knorr knorr knorr. Vad är det som händer?? Agent 1 knorrar. Om jag inte ingriper nu så kommer hon att väcka agent 2 igen. Kollar på klockan. Kvart i sex. Lyfter över agent 1 i sängen och mutar henne med mat för att hon ska va tyst. Hon accepterar mutan och snart snarkar de båda två tillsammans i stereo. Kollar klockan igen. Efter sex. Och jag har aldrig varit piggare i hela mitt liv.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0