Utseendet är inte allt, men det hjälper på traven.

Ibland tycker jag vintern är så tung.
Det är så mörkt, man hinner knappt utanför dörren medan det är ljust.
Jag orkar inte riktigt göra något alls mer än jobba, äta sova.
Deppigt, var ordet.

Jag längtar så efter ljusa kvällar.
Efter att kunna, vilja och orka vara utomhus även på vardagskvällar.
Jag längtar efter att slippa alla tjocka bökiga kläder.

Men en sak kan man trots allt inte ta ifrån vintern:
Den har utseendet med sig. Den är fantastiskt vacker, till och med.
Vi får leva på det, tills det blir vår igen.


Solen vaknar till liv utanför vår balkong.





Samma sol har just gett upp för dagen, perfekt timeat med vår promenad.





Tyck nåt!
Postat av: Heffler

Jättefina bilder! Och du har verkligen rätt. Det är tackvare såna där motiv som man står ut. Hade det inte varit så vackert så hade jag varit tvungen att gräva ner mig för längesen.

2011-01-03 @ 20:51:15
URL: http://heffler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0