Tam-ta-ram-ta-ram-ta-ram!


Oförskämt stolt presenterar jag nu vårt nya hus:
(Vänligen ha lite översyn med allt som inte är färdigt än. Typ tavlor som inte finns, lampor som inte har kommit upp osv.)


Först ut är sovrummet, där vi har tapetserat taket och golvet.




Utanför sovrummet finns ett sällskapsrum som vi har tänkt att ha som andra tv-rum. Här kan man även gå ut till... 




Soldäcket. I andra änden av sällskapsrummet ligger...




Gillestugan...




...som har en sån här! Gilla på den.



Och så var det övervåningen.


...som består av en stor öppen planlösning, + varsitt rum till barnen.




Mathörna




Och tvhörna.




Utgång till...




...ballen.




Med en glimt av vättern.





Melvin valde ett rymd-rum




...Och Emmy skulle prompt ha de här krumelur-djurtapeterna. "Annars flyttar jag till Emelie!" skrek hon.





Det som nu behöver åtgärdas snarast, förutom allt som ska skruvas upp överallt,
är det här med träden nedanför oss.
Jag känner mig inte riktigt nöjd med en glimt av Vättern, utan filar nu på en plan hur jag ska döda träden för att få se lite mer av den där pölen.

Hittills har jag följande alternativ:

-Såg. Känns lite osäkert, och lämnar dessutom rätt tydliga spår.

-Någon tipsade om att kopparspik i träden tar kål på dem. Lämnar dock en del spår det också, och jag gissar att vi blir huvudmisstänkta rätt snabbt.

-Barkbaggar. Ett litet argt djur som käkar upp och dödar träd på nolltid. Biologisk krigsföring helt enkelt. Lämnar inga spår och kräver inte så mycket jobb mer än att plantera ut dem. Men hur fan får jag tag i det?
Kan man köpa det online tros? Har al Quaida en webshop?







Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0