Kli?

Melvin blev en smula förvånad idag när han hittade en strumpa i frysen.
Jo, han har en dålig ovana att kolla i frysen titt som tätt, jag vet inte riktigt vad han letar efter, men det är of topic. Det han inte vet är att det från början fanns två strumpor i frysen. Utplacerade av mig, i ett desperat försök att lindra klieriet som anfaller mina fötter nattetid.

Det har förföljt mig ett tag nu, kliandet som kan göra den fromme vansinnig. Det finns lite olika teorier om vad det kan bero på. Daniel är övertygad om att jag har fått en könssjukdom på fossingarna. "Du har fått kli" säger han. Jomen det känns ju rimligt. Sålänge inte min mans fötter har varit ute på dåligheter så är nog även mina fötter safe.

Min doktor (ooops, det där lät lyxhustru) säger istället att huden och själen hör ihop, och tror alltså att min mentala hälsa är lite på svaj? Tack för den, televerket. Doktorn.

Kvar är jag och mina fötter. Som jag ligger och kliar på om nätterna. När bebisar och barn sover fridfullt, just då jag borde ta tillfället i akt och själv få lite sömn, då sätter det igång som ett brev på posten. Ibland försöker jag vara lite desperat kreativ, och hittar på att jag kan frysa in strumpor. Kan meddela att det funkade inte. Min kroppsvärme tinade strumpan innan den hann kyla bort nåt kli. Men Melvin lär fortsätta kolla i frysen ett tag till.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0