Kockad och klar.

Imorgon är det dags för årets sista fest. Om någon nu hade missat det.
Det var förrätten som hamnade på vår lott och, efter lite ändrade planer med kräksjuka inblandat, även efterrätten.
Läs nu som folk. Jag säger inte på något sätt att kräksjuka är inblandad i efterrätten. Inte heller i förrätten.

Istället ska vi börja med att servera smörstekta pilgrimsmusslor och tigerräkor marinerade i chili och ingefära, på ett rostat toastbröd tillsammans med en sås på vitt vin, grädde och saffran. Som dekoration blir det sallad och tunna stavar av morot och palsternacka.

Efterrätten serveras som sig bör dagen till ära i champagneglas, och består av smält vit choklad, blandad i turkisk youghurt med jordgubbssmak, passionsfrukt och mangosorbet.

Det har kockats och smakats av, hummats och tänkts om, funderats och föreslagits, hissats och dissats. och till slut är vi nöjda. Det slutgiltiga resultatet blev, enligt egen utsago, faktiskt fantastiskt gott.

Vad ska NI äta imorgon, kära läsare?






Tyck nåt!
Postat av: Brodern

Kôrrrv me brö! Eller kanske inte...

2010-12-30 @ 21:01:33
Postat av: Fia

Då har jag en dikt till dig, min käre bror, som du kan översätta till engelska och använda vid lämpligt tillfälle på din käresta:

"Hörru min lilla ros, ska vi ta oss en körv med mos?"

2010-12-30 @ 22:59:49
URL: http://menvetdu.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag får nog även påpeka att både dikten och båda recepten kommer från Konne. Allt gott verkar komma från Konne, faktiskt. I´m just the messenger.

2010-12-30 @ 23:00:57
URL: http://menvetdu.blogg.se/
Postat av: Brodern

Även 70/30 fördel mos? All respekt till Konne!

2010-12-30 @ 23:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0