Ändrade planer.

Eftersom de tydligen har häcken full på akuten och via telefon ställde diagnosen "nån infektion" i foten, vilket inte kunde prioriteras en hektisk kväll som denna, stannar jag och blåfoten hemma ikväll och uppsöker vård imorgon bitti istället om den fotsätter fula när jag vaknar.

Bitter som jag är så sitter jag här och hoppas på omedelbar amputation direkt på plats i vårdcentralens väntrum imorgon, så att jag sedan kan åka raka vägen och kasta fothelvetet i skallen på den arroganta tanten på jourcentralen som vägrade lyssna på mig.

Dock inser jag att en stukning kanske ligger närmare till hands. Jag är inte dummare än att jag även inser att det kan finnas folk som har värre problem än så, som naturligtvis måste komma i första hand på akuten.

Det är bara det att man kan uppträda som folk och vara hövlig mot den stackars blåfotade patienten som ringer TROTS att det är mycket att göra. Det är allt jag begär.
Jag kanske ska åka förbi ortopeden och kvittera ut en gummifot, så att jag ändå har nånting att kasta i skallen på henne?






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0