Listan.






På Konnes begäran känner jag mig tvungen att helt enkelt stjäla en del av hennes mind.
För det är den nakna sanningen, Listan är en briljant idé, men det är inte min idé, det är Konnes.
Konnes lista har fått leva länge och växt till sig och mognat fram.
Min egen är i jämförelse bara barnet, och därmed inte alls lika välfylld eller kreativ.

Här kommer ett utkast av den i alla fall, tack Konne för att du delar med dig av din underliga hjärna, fortsätt med det så blir världen en aning roligare.

Saker som kan dra åt helvete:

1. Snor. I synnerhet snor i små barns näsor. Det spelar ingen roll hur mycket jag torkar och torkar Emmys pyttelilla näsa, den producerar såna abnorma mängder snor att hon lämnar breda snigelspår efter sig när hon kryper omkring i huset. Snor kan dra åt helvete.

2. Granatäpple kan, enligt förklaring ovan, också dra åt helvete. Jag vill tillägga att de dessutom är fyllda av jobbiga kärnor, och ingår i diverse avancerade recept vilket gör att man liksom aldrig blir av med dem. Hur mycket man än vill blocka dem från sitt liv så dyker de upp nästa fredag i ett recept som en jobbig stalker.
Hata, hata, hata granatäpplen. (Klapp, klapp, klapp)

3. Träd som skymmer utsikten från vår Balle. Dra åt helvete med er alla träd. Eller i alla fall de som står ivägen för mig.

4. Bastu. Alldeles för varmt, och dessutom måste man vara blöt. Kan dra åt helvete, men det visste ni ju redan.

5. Morgnar. (Stavas det verkligen så? Ni vet, de första vakna timmarna på dygnet) Man luktar skit, man är på uselt humör, och man måste kliva upp ur sängen. I say no more.

För att det inte ska bli så neggig stämning tänker jag inte ge er mer än fem punkter idag, men här kommer en utmaning till er läsare:

Vad är med på ER lista?








Tyck nåt!
Postat av: konne

dessutom kostar 1 alltså ett endaste äpple 20 kr rena rånet för något som kan dra åt helvete!

2010-09-19 @ 12:24:54
Postat av: konne

eller om man så vill: 69 KRONOR KILOT VAAAAA för något som kan dra åt helvete!

2010-09-19 @ 12:29:55
Postat av: Fia

@Konne: Bara det gör ju att det kvalar in på top 10. Granatäpple kan få en taskig ståplats med skymd sikt i helvetet.

2010-09-19 @ 12:43:20
URL: http://menvetdu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0