Bättre och bättre dag för dag.

Vid halv tretiden inatt kom jag och Emmy hem ifrån en mycket trevlig fest. Killarna hade dispans och stannade en stund till.
Jag var rätt trött, efter två nätter med struliga barn och på det en mycket trevlig festkväll, så jag lade Emmy och skulle bara gå upp och låsa garaget innan jag själv äntligen skulle få sova.
Trodde jag.
När jag kommer in i förrådet, som ligger under garaget, så möts jag av en massa vatten på golvet.
Ovanifrån är det ett jävla väsen.
Jag hinner fundera på om taket kan ha rasat in, och om vi i så fall kan tänkas få ut en ny bil på försäkringen.
Jag tänker också att det kanske inte är jättesmart att gå upp i garaget OM nu taket har rasat in, men kommer fram till att jag måste ju kolla efter vad det är för liv däruppe och vad jag ska göra åt det.

Det visar sig vara ett rör som har frusit sönder, nånstans i väggen mellan garaget och förrådet.
Det låter som en fors däruppe.
Fan.

Letar efter kranen. Det måste ju för fan finnas en kran så att jag kan stänga vattnet som är i garaget och utanför?`
Det finns ingen kran.
Får stänga av huvudkranen.

Skickar ett SMS till Danne: "Ta med dig petflaskor med vatten när du kommer, vi har inget vatten. Eller jo, vi har massor av vatten, fast på golvet i förrådet. Godnatt."

2010 fortsatte alltså att jävlas med oss in det allra sista. Men nu är 2010 dött. Borta. Kan inte störa oss mer.
Nu har jag rörmockat ihop vårt trasig hus igen, så vi har fått tillbaka vårt rinnande vatten.
Nu är det ett nytt år.
2011, jag vill bara varna dig: försök inte ens. Det biter inte längre. Du får hitta nån annan att jävlas med.

2011 kommer bli ett fantastiskt år. Jag vet det.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0