Välkommen till växeln, vad kan jag hjälpa dig med?


Ringde hem på lunchen idag. Melvin svarade.

-Hej det är mamma. Vad gör ni?

-Vet du? Det var nån som ringde och frågade efter dig innan. Nån från ditt jobb.

-Jaha, vem var det då?

-Eh... det kommer jag inte ihåg.

-Nähä. Men vad sa du då?

-Äh! Jag sa att du var i Göteborg, och att du skulle komma hem ikväll eller imorrn, eller nån annan dag. Jag sa att du skulle ringa imorrn.

-Men du kommer inte ihåg vem som ringde.

-Näpp. Men det det var nån från ditt jobb.

Och där kan vi stryka ett antal karriärsmöjligheter från hans lista. Till exempel alla som involverar kontakt med andra människor, eller ställer krav på uppmärksamhet nog att komma ihåg vem som ringt, om man får för sig att lova återkoppling till densamme.







Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0