Dansk ettagluttare.

Danne frågade mig om det var nåt roligt folk på utbildningen igår.
-Nähäää, blev det spontana svaret. Sen ångrade jag mig och sa:
-Eller jo, fast ingen som var medvetet rolig, utan mer såna som man skrattar åt. (Fast man låtsas såklart att man sätter nåt i halsen eller får en hostattack. Herregud, man vill ju inte va ohövlig.)

Till exempel så hade vi en dansk i gruppen, som varvade varje mening som kursledaren sa med en helt poänglös anekdot från sin egen arbetsplats.
Vilket gav mig en omskakande flashback till ettan, ni vet när alla händer konstant var uppe och viftade i luften, väldigt väldigt ivriga att få berätta sin lilla historia som eventuellt, men troligtvis inte, hade anknytning till vad-det-nu-var-man-pratade-om.

Fröken -Idag ska vi prata om färger. Ja, Kalle?

Kalle -Jag kan en färg! Blå.

Fröken -Just det Kalle. Blå är en färg. Ja, Lisa?

Lisa -Vi har en blå bil.

Fröken -Jaha. Men id.... Ja, Anna?

Anna -Vi har ford.

Fröken -Jaså, jaha. (Suckar inombords och drömmer sig bort till valfri barnförbjuden plats) Ja Petter?

Petter -Min faster har en hund som heter Ford.

Fröken -(Har vid det här laget gett upp och låter ungj*vlarna härja fritt) Ja, Elsa?

Elsa - Får och hund är ju inte samma sak. Fordskalle.

Hela klassen bryter ihop och börjar slänga grejer över huvudet på varandra. Fröken får migrän och går ut och smygröker bakom matsalen.

Ja, ungefär så var det alltså på utbildningen igår. Fast på danska.




Fia, 28 år, kastade ingenting på dansken igår.










Tyck nåt!
Postat av: Maria

Äsch, du skulle ha kastat något på honom! Man får göra det om det är det enda sättet att få tyst på någon.

Postat av: Linda

Hahaha! Fordskalle! Jag döööör!

2010-10-17 @ 21:50:34
URL: http://baadanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0