Lammkött 400 poäng


Jag har just sprängt mitt vuxenpoängskonto genom att köpa ett halvt lamm.

Vi snackar alltså inte om nåt studentikost "let´s köpa ett lamm som kan gå omkring och drälla hemma bara för skojs skull", utan vi snackar storköp deluxe.
(Vem skulle dessutom ha ett halvt lamm drällandes omkring hemma? Det låter ju helt ovettigt!)

Om det ger 50 vuxenpoäng att storhandla, så borde väl inköp av helt, eller halvt för den delen, kreatur uppstyckat efter önskemål ge det tiodubbla, eller hur?

Det ska alltså stuvas in lammkött av olika former i den Stridska frysen.

VI får dock inte plats med ett halvt lamm i vår lilla frys, jag har därför hyrt in lammet i mammas frys. Och bara en sån sak måste ju ge ett poängavdrag på minst 100 poäng, eller hur?

Resultat: 400 poäng.




Shaun är inte på något sätt inblandad i min frys.







Tyck nåt!
Postat av: charlotte

Inköp av frysbox: 1500 p

2010-10-30 @ 18:51:42
URL: http://aldrigcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0