Fem år. Fem. 5 alltså.


-Mamma, 1+1 blir 2.

-Mmm.

-Och 1+1+2 blir 4.

-...!

-Och 2+2+2+2 blir ju 8.

-Men Melvin! Vad duktig du är! Hur har du lärt dig det där?

-Äh, jag bara tänker lite.

Mamman är stolt som en tupp! Eller "proud as a cock" som de hade sagt i staterna.
Nu funderar på om jag ska skicka iväg hela honom i ett rekomenderat brev till Mensa.
Eller så sitter jag bara här och fortsätter vara lycklig över att ha en så välskapt pöjk.
Jag har gjort honom själv.
Nä, nu ljuger jag igen. Danne hjälpte ju också till.






Tyck nåt!
Postat av: Feffe

Han hjälpte kanske till lite, men smartheten måste väl han ändå ärft från dig?? :-)

2010-10-10 @ 09:37:06
Postat av: Fia

Jag hävdar å det bestämda att han har ärvt hjärnan av mig.

Men hey! Danne har ju gett honom talets gåva. ;)

2010-10-11 @ 20:09:33
URL: http://menvetdu.blogg.se/
Postat av: Frikadellen

Åh! Begåvade barn!

2010-10-11 @ 21:15:02
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0