Leka doktor?


Gårdagens kväll fördrevs med att leka doktor i grupp under ordnade former.
Jag pratar inte om nån swingersklubb, utan om röda korsets HLR-kurs med inrikting på barn.

Jag kan inte annat än rekommendera den kursen. Förutom att det faktiskt var jäkligt kul, så är jag nu väl rustad att ta hand om diverse skador.
Seriöst, det gav hur mycket som helst.

Vi hittade kursen genom ett anslag på BVC. Räddningsverket bjöd oss på kursen, och jag tror att de allra flesta kommuner kan erbjuda nåt liknande.

Nu: Killarna är och kollar på hockey = tjejkväll = kvalitetstid i soffan eftersom ena hälften av oss redan har knoppat in.

Imorgon: Ledig. Känn på den.






Tyck nåt!
Postat av: frikadellen

Åh så spännande rubrik... jag blev nästan besviken. men lite trygg samtidigt, att det finns certifierade hjärt- och lungräddare därute...

2010-11-04 @ 21:54:21
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Thidan

Åh tack och bock. Jag och miniräknarn'.

Jag är dålig på matte och har inget lokalsinne. Mina bästa vänner är GPS och miniräknaren. "Vad ska jag säga, jag är en högt utvecklad människa", som Nemi sa.

2010-11-07 @ 22:43:53
URL: http://thidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0