De sex bästa förändringarna som väntar.

Jag listar det allra allra bästa med vårt nya hus:

-Tvättstuga. Inget mer hänga tvätten i vardagsrummet. Inget mer hänga tvätten i köket, och inget mer hänga tvätten i sovrummet. Vi kommer kunna tvätta när vi vill, för det finns alltid plats på strecket. Eller i torktumlaren.

-Klädkammare. Smaka på ordet: K L Ä D K A M M A R E.  Jag blir varm i bröstet.

-Disktrasa. Har listat ut ett ställe där vi kan förvara en disktrasa. Låter det sjukt? Ja, hunden har nån sorts fettish för disktrasor, han tuggar inte på några andra saker, men kommer han åt en disktrasa så har han svalt den inom loppet av fyra sekunder. Vilket leder till att vi har rationaliserat bort disktrasorna ur vårt hushåll. Vilket är rätt jobbigt.

-TVÅ toaletter. Man slipper bli omsprungen av nåt litet skållat troll som skriker "jag måste baaajsa!" så fort man tänker tanken att gå in på tjotta.

-Storleken. Man kan gå in på toan även om det står folk i hallen. Och man kan gå ut ur köket även om kylskåpsdörren är öppen.

Sist. Men absolut INTE minst:
-Uteplatserna. Gud vad jag längtar efter uteplatserna.




 





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0