Jobblista

Eftersom det här året har bestått mestadels av gnäll från min sida, så vill jag ju inte chocka er med ett käckt och glatt inlägg. Istället tänkte jag här lista de mest jobbiga grejerna i min överlag rätt jobbiga tillvaro just nu. För er som undrar vilken grad av jobbighet varje grej har alltså.
Bara för att det ska låta sådär häftigt så ska jag räkna dem bakifrån. (Blunda nu och simulera ett fullsatt globen, galaklädda jublande människor runt bord med halvätna bankettallrikar och en grå-kostymklädd Jihde som med lite eko i mikronfonen och ett gulkuvert i handen ropar ut:

På plats nummer fem, jobbigast i Fias liv just nu:

Den trasiga dammsugarslangen. Den har torkat ut och spruckit på X antal ställen. Och varje gång man använder den så spricker den på ett nytt ställe, och så försvinner sugförmågan så man måste laga med silvertejp.

Extra jobbigt är det nu i barrtider. vilket tar oss osökt in på plats nummer fyra:

Alla förbannade barr som är kvar, trots att granen har åkt ut och numera står i en snödriva på baksidan. Det här dilemmat har jag nog beskrivit rätt så ingående vid det här laget, så jag lämnar det här och går vidare till plats nummer tre:

Vänster backspegel är trasig. Det var halt, vår carport är brant, Melvin tjatade i baksätet och Danne var småirriterad. Pang. Kåpan ligger numera i byrålådan i hallen (varför då, undrar jag plötsligt, vad ska vi med den till?) Och själva spegeln hänger och slänger utanför bildörren till ingen nytta. Måste laga med silvertejp.

PÅ ANDRA PLATS: (Nu börjar stämningen bli smått euforisk i globen och mediefolket trängs ivrigt framför scenen för att få bästa kameravinkeln på vinnarbilden)
Den trasiga diskmaskinen. Luckan till diskmedlet är trasig, vilket gör att diskmedelstabletten försvinner i första sköljningen vilket gör att disken inte blir ren. Dessutom låter den som ett världskrig. Kan man laga den med silvertejp??

Och vinnare i kategorin jobbigast i Fias jobbiga tillvaro där ingenting funkar felfritt utan att man bankar till lagom hårt med rätta knycken: (Tänk konfettiregn och Jihde som gör en fånig konstpaus efter att han har sprättat upp guldkuvertet, tänk jubel och fjortisskrik samt miljontals kamerablixtar)

SILVERTEJPEN ÄR BORTA!!



Nä. Jag vet att det omöjligt kan va den inbördes ordningen på det. Men det är fan inte lätt att rangordna dem, de krokar ju liksom i varandra.







Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0