Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt? Hell no.

Ni har säkert gissat det. Jag tänker säga det ändå: Jag är så TRÖTT på det här vädret.
 
"Snö är så mysigt" tjatar Danne.
Ja, min darling, om det är vindstilla, fem minusgrader, strålande sol och pudersnö, och jag befinner mig 1400 meter över havet med en bräda fastmonterad på fötterna, alternativt en kall öl i handen och Herr Ober på väg in med min gulasch.

Men nu är inte mitt liv nån jävla fjällsemester. Jag har inte sett nåt blått på himlen på väldigt väldigt länge, och hur mycket man än paltar på sig och täpper igen så blåser det in snö innanför kläderna. Det är sjukt jobbigt att röra sig i alla kläder och är dessutom antingen alldeles för djup snö för att kunna ta sig fram, eller glashalt.

För att ge ytterligare djup i bilden av hur trött jag är på det här vädret:

1 Böka på bebisen massor av kläder.

2 Leta upp insatsen till vagnen, som måste förvaras inomhus om man inte vill att bebisen ska frysa fast i den. '

3 Placera bebisen, som vid det här laget har sparkat av sig ena raggsockan och börjar bli lite irriterad över att det är rätt varmt i alla kläder, i insatsen. 

4 Lägg även i tillbehör som snuttefilt, tutte, speldosa mm.

5 Ta med dig insats med arg bebis ut i förrådet för att hämta själva barnvagnen. Vänd tillbaka in igen när du inser att du har glömt ta på dig jackan.

6 Placera tutten där ljudet kommer ifrån. Placera sedan insatsen i vagnen, och häng upp speldosan. Gå in och tina upp fingrarna, och leta efter dina vantar och mössa. Gör nu även ett försök att få fyraåringen att klä på sig termobyxorna.

7 Dra på regnskyddet över vagnen om du inte vill behöva skotta fram barnet när promenaden är slut.

8 Gunga den högljudda barnvagnen lite fram och tillbaka, och hyscha lite i ett desperat försök att lugna den övertrötta arga bebisen samtidigt som du på ett trevligt, lugnt sätt och med vänlig stämma ropar in i huset att övriga familjemedlemmar som är intresserade av att hänga med på promenaden kan få lägga på ett kol och bli klara nu.

9 Bebisen har bajsat.

10 Leta fram barnet i barnvagnen, man kan här använda antingen sitt luktsinne eller sin hörsel. Gå in, klä av och byt blöja.

11. Upprepa steg 1-8.  Eventuellt kommer du även att få upprepa steg 9 och 10, det beror på hur snäll du var i ditt förra liv.

12. Du skulle ha varit på dagis för 4 minuter sedan, har  fortfarande inte hunnit få på dig mössa vantar och halsduk, och hunden börjar nu gny om att han är nödig. Fyraåringen flamsar omkring i badrummet med en tandborste i munnen och tröjan ut och in,  och har inte ens tänkt tankten att samarbeta kring sina ytterkläder, som du förövrigt inte ens har lokaliserat än. Bebisen gallskriker i vagnen utanför och hunden kissar på hallmattan.

~Game Over~

Låt oss istället tänka det här scenariot: Du är sugen på en promenad. Du drar på barnet en vårjacka, tar det på armen och går ut och sätter det i vagnen. Done.

Jag vill ha värmande vårsol, tussilago i diket och bara-tröjan-promenader.
Och då lovar jag att jag ska sluta negga.






Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0