Idar?

Jag har den senaste tiden kommit på mig själv att tänka på alla jobbiga grejer som sommaren för med sig. Är helt övertygad om att det rör sig om ren självbevarelsedrift, att jag gör detta för att stilla min maniska sommar- och värme-längtan innan jag deppar ihop helt.
Idag tänkte jag till exempel på alla ENORMA husspindlar som plötsligt checkar in på hotell munkvägen framåt vårkanten. Vi snackar inte insekter utan KREATUR så stora att vi egentligen borde ansöka hos länsstyrelsen för att få ha dem på lösdrift. Men det vill vi ju inte.
Tanken som slog mig var i alla fall: Var är de nu? Ligger de och sover fridfullt i väggarna? Går de i ide? Eller lever de bara en säsong? Vart kommer i så fall de nya ifrån varje år?
Jag hoppas att min biologiforskande brorsa tänker ge mig svaret på detta inom kort.
Any comments, Rikard?

Postar en passande låt så länge. Tänk er att det är en dansk, sliten 25kilos spindel med jävligt bred mun som sjunger till sin spindelfamilj om sitt hårda liv. Innan han hittade pensionat munkvägen såklart.







Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0