Kaos

Nån sorts självdestruktiv gen i mig verkar driva mig till att alltid skapa ett så stort kaos runt mig som möjligt vid sämsta möjliga tillfälle. Nu: köksrenovering. Status: okänd, men det liknar ett krigsdrabbat område. Hur länge det kommer att se ut så är omöjligt att säga, eftersom vi inte riktigt har bestämt oss för vad som är nästa steg. 
Istället för att renovera köket borde jag måla en gullig barnvägg eller nåt antar jag, med mindre än 2 veckor kvar till beräknad förlossning. Istället får man fumla sig fram till bygglampan i köket, lyfta på all täckpapp som ligger utbredd över diskbänken, och rota runt bland lådorna som står UPPE PÅ diskbänken för att hitta något som man kan sleva in föda med. Och inte vilken föda som helst, nej, det finns två alternativ just nu. Det ena är hämtmat. Det andra är kylskåpskall mat, om man nu lyckas ta sig fram till kylen och dessutom få upp dörren utan att riva ner all maskering.
Alla kokplattor är nämligen hemskt upptagna med att vara avlastningsyta, precis som resten av köksbänken.

Känner mig alltså lite kluven just nu.Skulle hemskt gärna vlja ha ut bebisen snarast, samtidigt som jag känner att vi inte är heeelt redo än, rent tekniskt alltså.
Nånting säger mig ändå att vi ligger i riskzonen för att få bebis denna veckan, förmodligen när allt golv i köket är bortrivet och man precis ska till att börja lägga in det nya. Välkommen till harmoniska familjen Strid, lilla vän.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0