Frid o fröjd på Munkvägen

Större delen av dagen har fördrivits i soffan, tack vare Fåret Shaun och Loranga, Mazarin och Dartanjang. Fantastiskt bra barnprogram faktiskt. Spionbebisen, som gläntar ena ögat så fort man försöker lägga ifrån sig henne, har sovit i sin vagga under tiden som resten av familjen har sovit/kollat på tv i soffan. Sooooft. Skönt att i alla fall ett av våra barn har fattat grejen med att lata sig.




Hade förövrigt beök av två killar i tioårsåldern idag, som ville tvätta bilen eller kratta löv för att få ihop 
 pengar till nåt barnhem i Tanzania. En tia ville de ha för en tjänst. Way to go!! Glatt överraskad att det fortfarande finns kreativa ungar gav jag dem en hundring för att plocka upp äpplena i säckar och kratta löven i högar. Melvin var såklart överlycklig att ha två killar i trädgården, och han passade på att göra livet surt för dem genom att hänga efter och tjata hål i huvet på dem. Ska dubbelkolla gräsmattan i eftermiddag så det inte ligger kvar några tappade öron nånstans.






Tyck nåt!
Postat av: Jullan

Haha det kallas också för barnarbete Fia!! ;)

Va fin hon är lilla tjejen, och skönt att hon sover så mamma hinner blogga lite.

2009-10-21 @ 21:11:18
URL: http://julllan.blogspot.com
Postat av: Fia

Haha, barnarbete är nyttigt för svenska bortskämda ungar. Dessutom tror jag starkt på att ändamålet helgar medlen. I detta fallet att min trädgård blir städad, med bieffekten att barnen i Tanzania får det lite drägligare. DET är good shit för min karma. (Såg du, nu fick visst JAG äran för det också, hur gick det till?)

2009-10-22 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0