5 goda skäl att röra på sig efter att man har fått barn.

> Man slipper växa fast i soffan.

> Man förbränner fikat som man överkonsumerat pga alla besök man får/att man är sugen för att man ammar/andra bra anledningar man hittar på för att trycka i sig patetiska mängder fika.

> Man får komma utanför huset.

> Eventuellt kan man minska den stora oformliga massa av vävnad som nu döljer det som en gång kunde benämnas magen. Numera är det svårt att säga vad som är vad.

> Frisk luft är trevligt.

Sådärja. Här ser man ju klart och tydligt fördelarna med att röra lite på sig efter att kroppen har ändrat form fram och tillbaka som en annan barbapappa. Så hur kommer det sig då att jag inte har tagit mig ut EN enda gång hittills, trots att det nu är 12 dagar sedan Emmy gjorde entré i mitt liv? Jag har inget bra försvar. Ikväll är det jag som  Ímorgon är det jag som tar hunden på en promenad och Danne som myser med barnen i soffan. Kanske.





Tyck nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0