Glada (och kanske lite naiva) amatör-snickaren.

Inget kan få mig att känna mig så lyckad som att se hur totalt kapitalt somliga andra har misslyckats. Jag pratar Arga Snickaren. Vårt amatörbygge till husrenovering framstår som lika välorganiserat som pedantiskt perfekt i jämförelse med de stackars självdestruktiva satar som ställer upp på att få höra sanningen av den Arga Snickaren. 
De stackars gröningar som av nån anledning låtit det gå så långt att de desperat hänger ut sig själva på bästa sändningstid för att få hjälp att komma ur ekorrhjulet de hamnat i.
De har en gemensam nämnare, dessa människor. Och det är inte bara att de ställer upp på de mest förnedrande former som finns att framskaffa av förnedringstv. Om du kallar det lyxfällan eller Arga Snickaren spelar mindre roll. Det är samma skit fast olika namn. Och det som utmärker människorna, deras kännetecken, är att de totalt saknar självrespekt. Eller ska jag kalla det stolthet? Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska beundra dem eller tycka synd om dem. De står där, helt nakna, och står för sitt misslyckande, blir utskällda i i tv för något som egentligen bara angår dem själva. De fläker ut hela sitt stora öppna illaluktande sår av klantighet för allmän beskådan, "Här är vi, kom o kolla på vår dumhet, döm oss, snacka lite skit om oss på fikarasten om ni vill. Ni kan till och med få klämma lite." Är det brist på intelligens eller besitter de här människorna nån sorts självdistans som jag är så långt ifrån att jag inte ens kan förstå den??
De får mig att vilja duscha kallt i fosterställning. Men jag kan inte sluta titta.






Tyck nåt!
Postat av: Mymlan

Helt klart är att de inte blir förnedrade just för att de har en distans till sig själva och ser vad som är värt i livet och inte.

De människor som medverkar i dessa program är redan så förlöjligade utifrån sin situation så det kan liksom inte bli värre.

Distansen sitter helt klart där och stoltheten i att kunna behålla sin stolthet trots att man ligger på knä och blöder och outar hela sin misslyckade process är fan inget man skall försöka överglänsa med någon form av tjurskallig och envis typ av stolthet.

Det är smarta jävlar som deltar i dessa program. Människor som kan leva utan att bli knäckta av vetskapen om att grannen förmodligen snackar skit om dem i vilket fall som helst.

2011-09-10 @ 23:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0